RRC

tvr-logo

musat

“ 2016 este anul compliance” Simona Pirtea, Managing Associate, Bulboaca si Asociatii

Autor: Legal Marketing
April 6, 2016
simona-pirtea

In ultimele saptamani am fost prezenti la numeroase conferinte. Cel mai raspandit subiect a fost cel legat de Compliance. Speakeri renumiti, oameni de afaceri, reprezentanti ai caselor de avocatura au abordat in numeroase forme subiectul Compliance.

Am aprofundat problema intervievand un specialist in domeniu, pe doamna Simona Pirtea, Managing Associate Bulboaca si Asociatii. Dupa abordarea subiectului intr-o dezbatere anterioara privind pasii pentru un program de Corporate Compliance complet, am detaliat acest vehiculat subiect.

 Cum considerati ca acest program a ajuns in planul de dezbatere a multor firme?

Simona Pirtea: ”Din necesitatea de aliniere la standardele impuse de multinationale si de companiile mari care isi desfasoara activitatea in afara Romaniei si care au programe eficiente de compliance. Totodata, cresterea numarului de dosare penale si interesul manifestat in a preveni contribuie la cresterea interesului pentru dezvoltarea si eficientizarea programelor de compliance. Pentru ca ne putem confrunta cu doua situatii: lipsa totala a compliance-ului in unele companii si lipsa eficientei chiar daca exista programe de compliance.

Un alt aspect important in acordarea unei atentii deosebite compliance-ului si preventiei ar fi legislatia la nivel European. De ex: In Spania, in Codul Penal au fost introduse prevederi care pot pot sa protejeze persoana juridica din punct de vedere al raspunderii penale in cazul in care sunt respectate anumite cerinte privind compliance-ul.

Cand considerati ca au inceput firmele din Romania, si casele de avocatura implicit, sa inteleaga cu adevarat ce acopera termenul de “ compliance?”

Simona Pirtea: “Eu cred ca firmele mari de avocatura au inteles. Mai dificil este sa determinam societatile sa inteleaga beneficiile unui program eficient de compliance. Barierele cele mai mari tin de costuri.  Astfel, uneori se imbratiseaza ideea ca: “mie nu mi se intampla”,”nu este cazul”, “sunt foarte bine pus la punct.”

Important este ca un program eficient de compliance nu se refera doar la legalitate si preventie ci si la cresterea business-ului si a cifrei de afaceri prin dezvoltari de durata, cu parteneri etici si viabili.

Considerati ca la un moment dat ar fi utila o campanie sau mai multa informare pe partea aceasta?

Simona Pirtea: “Cred ca anul acesta este anul compliance. Atat noi, cat si foarte multe asociatii si companii mari, inclusiv din domeniul bancar si farma, au avut conferinte pe acest subiect. Este important pentru ca sta la baza unei societati sanatoase, cu business-uri care isi cladesc activitatea pe principii etice si solide. Bulboaca si Asociatii a inceput de anul trecut seria dezbaterilor pe acest subiect cu clientii sai, in prezent avand in desfasurare mai multe proiecte de acest fel.”


Articole Recente

CMS Private Equity 2017b
Peste 100 de reprezentanti ai fondurilor de private equity din Romania si strainat...
ELSATalks3 andrei
ELSA Talks, editia a III-a, evenimentul sponsorizat de Lion House ce s-a desfasura...