Asociația Internatională a Barourilor: O treime din locurile de munca vor fi înlocuite de roboți

Potrivit unui studiu realizat de Asociația Internațională a Barourilor, o treime din locurile de muncă pentru absolvenții de studii superioare vor fi înlocuite de mașinării și softuri complexe, pentru reducerea costurilor, informează The Guardian.

Studiul a fost realizat de o echipă de avocați specializați în dreptul muncii pentru Asociația Internațională a Barourilor, concentrându-se în special asupra modificărilor legislative care s-ar putea produce o dată cu dezvolatarea pieței de robotică. Prin urmare, folosirea inteligenței artificiale în detrimentul celei umane ar putea forța instituțiile abilitate să schimbe actuala legislație care ar deveni rapid învechită.

Mai mult, costurile ar scădea foarte mult pentru angajator, în condițiile în care un robot ar costa între 5 și 8 euro pe lună, spre deosebire de un muncitor din fabricile germane de mașini care costă 40 de euro lunar. Folosirea roboților ar eficientiza foarte mult și timpul de execuție al lucrărilor, în condițiile în care acesta nu obosește, nu intră în grevă și nu are alte obligații în afară de munca depusă în fabrică sau la birou.

„Un robot nu se îmbolnăvește, nu face copii, nu intră în grevă și nu are dreptul la concediu. Locurile de muncă din toate sectoarele ar putea fi preluate de roboți, iar legislația în vigoare privind protecția muncii devine învechită”, se precizează în studiul realizat de Asociația Internațională a Barourilor. 

Același studiu precizează că oamenii legii ar trebui să stabilească exact care sunt job-urile dedicate exclusiv oamenilor și ce sectoare de activitate permit utilizarea inteligenței artificiale, iar apoi să delimiteze cadrul legislativ pentru fiecare situație în parte. O problemă va apărea curând în cazul utilizării mașinilor fără șofer. Întrebarea care se ridică în acest caz este legată de cel care ar trebui să plătească asigurarea în caz de accident. Legislația actuală nu va putea fi aplicată în condițiile în care nu se știe exact cine ar trebui tras la răspundere: proprietarul mașinii, pasagerul sau cel care a proiectat-o.