CMS, alaturi de MOL in achizitionarea benzinariilor Eni

Grupul ungar de petrol si gaze MOL a anuntat, miercuri, 7 mai 2014, acordul de vanzare – cumparare cu Eni, vizand entitati de afaceri in Cehia, Slovacia si Romania, inclusiv retele de distributie de carburanti (care functioneaza in prezent sub marca Agip). MOL este asistat in aceasta tranzactie de avocatii de la CMS.

Aceasta achizitie reprezinta un moment marcant al strategiei noastre de crestere a retelei de benzinarii in Europa Centrala si de Est. In Cehia, vanzarile medii ale statiilor achizitionate se situeaza intre primele trei pozitii, intr-un clasament al companiilor de retail de carburanti. In plus, Grupul MOL va detine a doua mare retea de benzinarii din Cehia. MOL isi largeste semnificativ acoperirea geografica in Romania si face un pas inainte in ceea ce priveste perceptia brandului in Slovacia”, a spus Lars Höglund, Senior Vice President pentru divizia de retail a Grupului MOL.

In Romania, achizitia reprezinta un punct de referinta pentru indeplinirea strategiei Grupului MOL de a-si creste cota de piata. Prin integrarea celor 42 noi benzinarii, MOL Romania va ajunge la o retea de 189 unitati, plasate pe artere de trafic intens sau in pozitii de mare vizibilitate, sub marca MOL.

“MOL Romania a fost dintotdeauna o organizatie care si-a construit modelul de afaceri in jurul clientilor sai, iar echipa noastra este hotarata sa utilizeze aceasta oportunitate, oferind clientilor si partenerilor nostri produse si servicii de inalta calitate, sub marca MOL, in cadrul unei retele largite de benzinarii. Ne vom continua eforturile de crestere, bazandu-ne pe standardele inalte de performanta asigurate de echipa noastra capabila”, a afirmat Kinga Daradics, CEO & Country Chairman MOL Romania.

Tranzactia vizeaza, printre altele, operatiunile de vanzari engros si preluarea gestiunii entitatilor locale. Pozitia Grupului MOL in Cehia va fi puternic sustinuta prin aceasta achizitie: cele 125 noi benzinarii, alaturi de cele 24 sub marca Slovnaft si cele 125 statii PAP Oil, vor majora cota de piata a Grupului MOL la peste 10%. Vanzarile medii ale retelei nou achizitionate reprezinta aproape dublul mediei nationale.

In Slovacia, reteaua Grupului MOL va ajunge la 253 unitati. Cele 41 benzinarii nou integrate vor contribui la imbunatatirea vanzarilor medii si a portofoliului de produse si servicii destinate clientilor.

MOL a convenit sa achizitioneze si participatia Eni in Ceska Rafinerska (CRC); totusi, Unipetrol, ca actionar majoritar al CRC, detine dreptul de preemptiune pentru actiunile CRC.

Finalizarea acordului depinde de indeplinirea unor conditii prestabilite, printre care si obtinerea avizului din partea autoritatilor de reglementare in domeniul concurentei.