Cresterea increderii in economia globala incurajeaza planurile de angajari ale antreprenorilor

76% dintre antreprenorii de top de la nivel global intentioneaza sa creasca volumul fortei de munca al companiilor lor in acest an cu o medie de 19%, fapt determinat in mare masura de cresterea cererii globale de bunuri si servicii si de progresele tehnologice, conform celei de-a treia editii a studiului EY – Global Job Creation Survey. Studiul exprima opiniile a 250 de antreprenori finalisti ai competitiei World Entrepreneur Of The Year si este lansat in saptamana ceremoniei de premiere a World Entrepreneur Of The Year 2014, de la Monaco.

Antreprenorii genereaza cele mai multe locuri de munca la nivel global

Antreprenorii au un rol mai activ in crearea de locuri de munca la nivel global, potrivit unui studiu recent EY – Capital confidence barometer. Astfel, doar 31% dintre directorii de mari corporatii intervievati au declarat ca intentioneaza sa angajeze in anul urmator, aceasta reticenta fiind justificata de incertitudinile geopolitice si de presiunea reducerii costurilor venita din partea actionarilor.

Prin comparatie, respondentii studiului Global Job Creation Survey declara ca principalul argument pentru a face angajari in piata locala (mentionat de 88% dintre ei) este cresterea cererii de pe piata de bunuri si servicii, 61% dintre antreprenori fiind increzatori in perspectivele pietelor lor interne. Al doilea mare factor care incurajeaza angajarea este reprezentat de imbunatatirile pe care tehnologia si inovatia le-au adus companiilor.

Bogdan Ion (foto), Country Managing Partner, EY Romania, spune: „Rezultatele sondajului nostru anual transmit un mesaj consistent – si anume ca antreprenorii, in calitate de factori cheie in economia globala, sunt unul dintre cei mai mari creatori de locuri de munca. In Romania, de exemplu, companiile antreprenoriale cu mai putin de 250 de angajati contribuie cu 66% din numarul total de locuri de munca din sectorul privat, conform OECD. De asemenea, nu numai ca aproape 8 din 10 antreprenori au de gand sa faca angajari, conform studiului nostru, dar este incurajator faptul ca multi dintre acestia sunt in cautare de angajati aflati la inceput de drum, o veste buna pentru tineri.

Tehnologia creeaza locuri de munca si ofera acces la talentele de la nivel global

Tehnologia a devenit un factor cheie in crearea de noi locuri de munca in randul antreprenorilor, mai mult de jumatate (51%) confirmand ca investitile realizate in tehnologie au generat schimbari in forta de munca din companiile lor. Dintre acesti antreprenori, 8 din 10 (81%) au declarat ca tehnologia a generat noi angajari. Sondajul arata ca acest fapt este determinat de cresterea competitivitatii costurilor pe care o genereaza tehnologia (53%) si de faptul ca tehnologia si mobilitatea le deschid accesul catre o baza mai mare de forta de munca specializata, 55% dintre antreprenori intentionand sa faca angajari din afara tarii lor – comparativ cu 44% in ultimii doi ani. Astfel, nu numai ca tehnologia nu reduce numarul locurilor de munca, dar exista toate indiciile ca aceasta creeaza oportunitati de angajare in cadrul companiilor antreprenoriale.

Pozitiile de entry level pe o tendinta crescatoare

Observam ca, in 2013, a existat o schimbare cu privire la profilul angajatului pe segmentul de entry level: numarul locurilor de munca entry level, in special cele care solicita studii de specialitate sau un grad avansat de specializare, a crescut pe parcursul ultimilor doi ani.

Antreprenorii din zona EMEIA – cei mai increzatori in perspectivele economiei globale

Increderea in economia globala este puternica, 47% dintre cei chestionati afirmand ca sunt increzatori, foarte increzatori sau extrem de increzatori si 46% oarecum increzatori. Antreprenorii din zona EMEIA (Europa, Orientul Mijlociu, India si Africa) sunt cei mai increzatori in perspectivele economiei globale, 63% dintre ei declarandu-se increzatori, foarte increzatori sau extrem de increzatori. Ei sunt, de asemenea, cei mai dispusi sa angajeze forta de munca la nivel international, 65% spunand ca vor face angajari din strainatate, comparativ cu 53% din antreprenorii din America de Nord si Sud, 33% din antreprenorii din zona Asia-Pacific si 52% la nivel global.

EY Global job creation survey 2014 este al treilea studiu anual care sondeaza opiniile antreprenorilor finalisti ai competitiei EY World Entrepreneur of the Year, program demarat in anul 2000. 243 antreprenori au fost intervievati in luna aprilie 2014.