CSAT a aprobat privatizarea CFR Marfa

Ministrul Finantelor Publice, Daniel Chitoiu, a anuntat, astazi, ca in cadrul CSAT a fost aprobata privatizarea CFR Marfa, iar maine, in Guvern, va fi adoptata strategia de privatizare a companiei, relateaza Mediafax.

„Ministerul Transporturilor va incepe demersurile pentru privatizare, maine in sedinta de Guvern se va aproba strategia de privatizare, urmand ca pana la jumatatea lunii iunie sa avem desemnat castigatorul la CFR Marfa. Este vorba despre o privatizare cu un investitor strategic, cu o garantie de participare de 10 milioane de euro, sa nu mai avem participanti de calibrul Olchim si, de asemenea, va fi cu plic inchis, deci licitatie cu investitor strategic”, a declarat vicepremierul Chitoiu.

Statul va ceda pachetul majoritar al CFR Marfa prin negociere pe baza de oferte preliminare si neangajante, etapa urmata de licitatie cu oferta in plic, unde garantia de participare va fi echivalentul in lei a 10 milioane euro, reprezentand 17% din valoarea nominala a actiunilor detinute de stat.

„Ministerul Transporturilor va vinde pachetul majoritar de actiuni din capitalul social al CFR Marfa, inclusiv in privinta pachetului de actiuni care va fi detinut de stat in urma conversiei creantelor statului fata de CFR Marfa in actiuni, in masura realizarii acesteia, daca este cazul, prin metode combinate cu criterii de precalificare a investitorilor, si anume negociere pe baza de oferte preliminare si neangajante urmata de licitatie cu oferta in plic, conform legislatiei in vigoare”, se arata intr-un proiect de hotarare de Guvern pentru aprobarea strategiei de privatizare a CFR Marfa.

Singurul criteriu de adjudecare a licitatiei va fi pretul oferit.

In forma lansata in dezbatere din toamna anului trecut, strategia prevedea vanzarea integrala a actiunilor detinute la CFR Marfa prin licitatie cu strigare, precum si pachetul obtinut de stat in urma conversiei datoriilor in actiuni si cel rezultat in urma compensarii datoriilor companiei catre CFR SA.

Totodata, documentul prevedea o garantie de participare la licitatie de 20% din valoarea nominala a pachetului de actiuni scos la vanzare.
Strategia prevede in forma actuala o garantie de participare la licitatie de 10 milioane euro, echivalent in lei, „cu incadrarea in procentele prevazute de norme”, reprezentand 17% din valoarea nominala a actiunilor detinute de stat.

Comisia de privatizare va fi formata din sapte reprezentanti nominalizati din partea Ministerului Transporturilor, unul desemnat de Ministerul Apararii Nationale si un altul din partea Ministerului Finantelor Publice.