E&Y: Mediul de afaceri, mai incert si mai complex ca niciodata

Instabilitatea economica a facut mediul de afaceri mai incert si mai expus riscurilor, releva un studiu realizat de compania de consultanta financiara Ernst & Young.

In 2011, studiul „Turn risks and opportunities into results” identifica cele mai importante 10 riscuri si oportunitati asa cum sunt percepute de organizatiile cu o anvergura globala. Raportul examineaza modul in care s-a schimbat perceptia companiilor in privinta celor 10 riscuri si oportunitati identificate in editiile anterioare, incercand sa afle in ce masura intensitatea acestora s-a accentuat sau diminuat in ultimele 12 luni.

„Una din concluziile studiului este aceea ca mediul de afaceri a devenit mai incert si mai complex ca niciodata, iar executivii din conducerea companiilor sunt din ce in ce mai ingrijorati in legatura cu o serie intreaga de riscuri. Deteriorarea situatiei economice, volatilitatea pietelor, incertitudinile legate de deciziile politice fac dificila dezvoltarea afacerilor. intr-un asemenea context a crescut probabilitatea luarii unor decizii de business gresite sau a inabilitatii companiilor de a reactiona in timp util. Raspunsul celor mai multe companii la aceasta situatie este sa astepte si sa vada ce se intampla amanand investitiile majore si concentrandu-se pe eficientizarea operatiunilor pentru a optimiza performanta financiara” a mentionat Gelu Gherghescu, Advisory Partner, Ernst & Young Romania.

Raportul a fost realizat in urma unor interviuri cu reprezentanti ai 150 de companii din sectoarele auto, financiar-bancar, industrie chimica, constructii, FMCG, minerit, metalurgie, petrol si gaze, energie si utilitati, din 14 tari. Astfel, conform majoritatii respondentilor, din cele 10 riscuri identificate anterior, 8 au devenit mai severe. in acelasi timp 7 din cele 10 oportunitati sunt percepute ca avand un mai mare potential decat anul trecut.

Intre cele mai importante riscuri identificate in studiul din 2011 a caror intensitate a crescut in ultimele 12 luni se numara presiunea pe scaderea preturilor, data fiind diminuarea veniturilor si cresterea somajului si incertitudinea din mediului economic, care ii determina pe clienti sa fie mult mai atenti la pret.

In ceea ce priveste modificarea perceptiei respondentilor asupra principalelor 10 oportunitati identificate anul trecut, sapte din acestea au fost considerate ca avand un potential crescut. Intre acestea s-au numarat inovarea, investitiile in procese si instrumente pentru cresterea productivitatii, imbunatatirea punerii in practica a strategiilor de business si investitiile in tehnologii verzi.