Investim mult in a confirma marca in ochii oamenilor

Tudor. Personal Tailor, unul dintre primii jucatori pe piata romaneasca de haine barbatesti croite pe masura, a lansat noua colectie Toamna/Iarna 2012/2013 sub denumirea de „Back to Classics”.

Cum a luat nastere ideea de a deschide o afacere in domeniul hainelor barbatesti realizate la comanda si care a fost investitia initiala?

Ideea a pornit de la o nevoie neacoperita.  Lipsa de culoare si personalitate din retailul anilor 2008 – 2009 combinat cu faptul ca nu toti barbatii isi gasesc haine pe tiparele standard. Referitor la investitie, s-a situat la cateva mii de euro, este un start up autentic inceput cu pasiune pe o piata neacoperita, nu s-a bazat musai pe o crestere exploziva in primii ani, ci pe una organica. 

Serviciile de croitorie dispar sau cel putin sunt inlocuite cu centrele comerciale moderne. Cine mai are nevoie de un croitor personal azi?

Croitorul  este precum dentistul sau avocatul. Orice barbat trebuie sa aiba in agenda numarul unuia bun. Croitoria clasica dispare pentru ca a uitat sa se reinventeze, sa vina in intampinarea clientului si sa ii asculte nevoile. De aceea in Bucuresti, croitoriile lasa locul barurilor, iar la nivel national, marile orase intra intr-un trend asemanator. Centrele comerciale vor ramane modele de business de success, insa nisele vin puternic din spate, de la haine pana la alimentatie sanatoasa. Asadar, pentru omul de business, actorul central al atentiei noastre, serviciul de croitorie personala devine in sine un business.

Ce bugete aloca un om de business din Romania pentru garderoba sa ?

Bugetele difera mult de la nevoi pana la gusturi. Insa experienta ne-a invatat ca un om care calatoreste, poarta costum uneori 6 zile pe saptamana aloca bugete care incep de la cateva mii de euro pe an care sa ii asigure o imagine de suces si un conform personal.

Cum se imbraca mediul de business local dupa 4 ani de criza?

Atent.  Atent la buget si la mediul unde lucreaza si petrece timpul.  Se imbraca mult international deoarece calatoreste mult, insa fapt imbucurator, pune mai mult accent pe pret si pe serviciu si calitatea lui, decat pe brand. Ceea ce naste oportunitati bune unor marci ca a noastra, o marca romaneasca 100 %, fara istoric international, inca.  Un lucru Important de mentionat este deschiderea barbatului de business catre ascultare active, adica produsul este mai credibil daca vine impreuna cu un sfat personalizat.

Care este piata de vestimentatie masculina si cum se estimeaza ca vor fi urmatorii ani?

Piata este generoasa astazi ca oferte, mai generoasa decat anii anteriori si creste. Ca volum, noi am estimate undeva la 150 – 200 milioane de lei / an. Ceea ce ma bucura este upgadarea de la marci mediu spre premium, semn ca barbatul de business cumpara mai putin dar cu siguranta mai bun. Urmatorii ani conteaza mult ce se intampla cu economia per ansamblu, dar am o banuiala ca in decembrie vom vedea la televizor multi barbati imbracati bine, datorita campaniei electorale, deci e loc de crestere.

Cum reusiti sa atrageti omul in magazine, un brand tanar, fara prea mult istoric, cum ati mentionat? 

Clientii vin la noi recomandati de alti clienti. Un lucru firesc intr-o nisa. Insa investim mult in a confirma marca in ochii oamenilor, in a o face credibila si serioasa. Daca reusesti asta, restul e marketing classic.