Alegeri Barou 2015. Ion Dragne prezinta platforma electorala

Avocatul Ion Dragne (foto), partener fondator al societatii Dragne & Asociatii si prodecan al Baroului Bucuresti, a dat publicitatii programul electoral aferent candidaturii sale la functia de Decan al institutiei.

Programul este structurat in sapte puncte si include, de asemenea, o rubrica intitulata „Alte directii de politica profesionala”.

Redam integral, mai jos, programul electoral al avocatului Ion Dragne pentru functia de Decan al Baroului Bucuresti:

1. Informatizarea si cresterea eficientei serviciilor administrative ale Baroului Bucuresti pentru un acces optim al avocatilor la acestea, prin:

– Finalizarea procedurilor de informatizare a administratiei Baroului, in paralel cu infiintarea „biroului unic” si a unui „birou virtual” de primire a cererilor, eliminarea obtinerii vizelor de la compartimente (prin implementarea comunicarii electronice intre departamente) pentru reducerea timpului de depunere si a procedurilor de solutionare a solicitarilor avocatilor si a formelor de exercitare a profesiei.

– Implementarea unui sistem electronic de gestiune si redactare integrata a documentelor tuturor departamentelor Baroului.

– Crearea platformei online de primire a solicitarilor din partea formelor de exercitare a profesiei (facilitati de primire documente pentru formele cu un numar mare de avocati), pe baza de ID si parole.

– Vizualizarea online a situatiei financiare a avocatilor in relatia cu Baroul Bucuresti si Filiala Casei de Asigurari a Avocatilor, prin crearea unei platforme comune.

– Imbunatatirea circuitului administrativ de solutionare a cererilor avocatilor pentru optimizarea timpului de raspuns si transparenta.

– Implementarea unui sistem de plata, rapid si eficient, a contributiilor profesionale prin POS/online.

– Crearea arhivei electronice a Baroului Bucuresti cu posibilitatea vizualizarii continutului dosarului profesional, prin utilizarea contulului personalizat al avocatului.

– Instruirea corespunzatoare a personalului Baroului Bucuresti in scopul punerii la dispozitie a unor servicii de calitate pentru avocati.

– Garantarea unor termene rezonabile de solutionare a solicitarilor avocatilor, prin delegarea atributiilor specifice ale consiliului catre consilierii desemnati.

2. Cresterea gradului de transparenta decizionala la nivelul Consiliului si a Decanatului Baroului Bucuresti, prin:

– Reorganizarea sedintelor de consiliu, prin delegarea unor importante atributii catre consilieri, cu mentinerea controlului Consiliului, ca organ deliberativ ales de avocati, asupra activitatii consilierilor.

– Reorganizarea resorturilor de activitate ale Consiliului Baroului Bucuresti si a compartimentelor/serviciilor Baroului Bucuresti, prin realizarea unei corespondente a acestora, astfel incat fiecarui resort sa ii corespunda un compartiment/serviciu, consilierii avand responsabilitatea bunei functionari a departamentului sau a serviciului coordonat.

– Luarea unor masuri de asigurare a transparentei in activitatea consilierilor Baroului Bucuresti, prin crearea unei sectiuni speciale pe website care sa includa proiectele in derulare ale fiecarui consilier, precum si publicarea lunara a activitatii desfasurate.

– Stabilirea unui program de audiente a decanului, prodecanilor si consilierilor Baroului Bucuresti, cu stabilirea competentelor pentru rezolvarea, intre sedintele Consiliului, a solicitarilor avocatilor.

3. Facilitarea exercitarii profesiei de catre tinerii avocati si formele de exercitare individuala a profesiei de avocat, prin:

– Reducerea sau eliminarea taxelor pentru intrarea in profesie a avocatilor stagiari, in conditiile redistribuirii sumelor incasate de Uniunea Nationala a Barourilor din Romania din taxele de organizare a examenului de intrare in profesie si de definitivare in profesie.

– Initierea, impreuna cu celelalte barouri si Uniunea Nationala a Barourilor din Romania, a unor demersuri pe langa Ministerul Finantelor Publice si celelalte autoritati statale pentru extinderea unor facilitati fiscale acordate in prezent pentru angajarea tinerilor, astfel incat statul sa incurajeze si cooptarea avocatilor stagiari de catre cabinetele individuale, prin acordarea unor stimulente financiare pe perioada stagiului.

– Initierea demersurilor pentru reintroducerea in legislatia fiscala a unor facilitati, constand in scutiri sau reduceri de impozite pentru investitiile efectuate in primii trei ani de activitate ai cabinetelor individuale.

– Asigurarea prioritatii la activitatile de formare profesionala continua pentru avocatii stagiari si titularii sau colaboratorii cabinetelor individuale.

– Identificarea resurselor financiare si a mijloacelor legale, in colaborare cu INPPA, pentru asigurarea gratuitatii formarii profesionale initiale a avocatilor stagiari.

– Asigurarea, gratuita, a unor informatii relevante despre cabinetele individuale, pe website si in alte spatii publice ale Baroului Bucuresti, cu respectarea limitelor publicitatii profesionale.

4. Asigurarea unei bune comunicari cu corpul profesional, prin:

– Adoptarea, in cadrul Consiliului Baroului Bucuresti, a procedurii de inscriere pe ordinea de zi a sedintelor Consiliului a propunerilor avocatilor, cu invitarea acestora si a altor persoane interesate la dezbaterea lor.

– Punerea in dezbaterea avocatilor, precum si consultarea acestora, a oricarui subiect care poate avea un efect direct sau indirect asupra exercitarii profesiei de avocat in Romania si in Uniunea Europeana.

– Organizarea unui grup de lucru pentru identificarea modificarilor legislative necesare ca urmare a intrarii in vigoare a noilor coduri si legislatiei asociate acestora. Acest grup va aduna propunerile de imbunatatire a legislatiei si va redacta anteproiecte privind modificarea legislatiei cu impact asupra profesiei de avocat.

– Cresterea coeziunii in randul membrilor Baroului Bucuresti, prin organizarea unor intalniri cu avocatii de bara cu cei de consultanta, pe teme profesionale de interes comun.

– Initierea unei serii de actiuni interprofesionale cu judecatorii si procurorii, pe baza unor parteneriate (inclusiv a celor existente), pentru incurajarea dialogului si pentru a putea reactiona si contracara, in mod organizat, cazurile in care exista derapaje.

– Crearea unui birou de presa pentru oprimizarea comunicarii in legatura cu activitatea structurilor profesiei sau avocatilor.

– Facilitarea comunicarii cu avocatii prin intermediul unei comunicari online, prin introducerea unei sectiuni distincte pe website, oferirea accesului la consultari periodice la sediul Baroului sau al formelor de exercitare a profesiei de avocat, crearea unor urne pentru propuneri si sugestii la sediu, precum si in locurile rezervate avocatilor in cadrul instantelor.

5. Implicarea constanta a Baroului Bucuresti in activitatea profesionala a avocatilor si in viata sociala, prin:

– Cooptarea de lectori si specialisti care sa asigure o formare profesionala gratuita pentru o specializare si dezvoltare profesionala remacabile a avocatilor stagiari si definitivi.

– Implicarea Baroului Bucuresti intr-o mai mare masura in proiectele Institutului National pentru Pregatirea si Perfectionarea Avocatilor (INPPA), pentru a asigura accesul la o formare profesionala continua facila si evaluarea oportunitatii infiintarii unui centru teritorial ANPPA in Bucuresti, cu asigurarea resurselor financiare si materiale care sa nu greveze bugetul Baroului.

– Formarea unei strategii coerente si motivante de asigurare a stagiului profesional in cadrul cabinetelor individuale, grupate si al societatilor profesionale de avocati.

– Intensificarea programului de pregatire profesionala continua si initiala, prin cooptarea unor lectori externi, practicieni cu buna pregatire si o reputatie nestirbita.

– Incheierea de parteneriate cu diverse entitati in scopul obtinerii unor beneficii pentru avocatii membri: banci, societati de asigurare, edituri/librarii, programe legislative (MOF), solutii IT (software si hardware), diverse servicii (gradinite/afterschool, sali de sport, turism, catering, restaurant etc.).

– Organizarea unor activitati sportive, culturale, de voluntariat, dar si initierea unor programe si campanii de responsabilitate sociala.

– Incheierea unor parteneriate cu universitati pentru stabilirea unor discounturi ale programelor de master si a studiilor postuniversitare (burse).

– Incheierea unor parteneriate cu barourile internationale sau forme de exercitare a profesiei pentru facilitarea accesului la stagii de practica (burse).

– Modificarea site-ului, astfel incat sa devina si un instrument de lucru util avocatilor (prin publicarea unei liste traducatori autorizati, a partenerilor care ofera discount-uri, legislatie, baza de date Ecris si alte aplicatii utile etc.).

– Promovarea relatiilor de colaborare/parteneriat cu entitatile internationale (Uniunii Internationale a Avocatilor/Union Internationale des Avocats, Baroul International/International Bar Association, Asociatia Barourilor Americane.

– Implementarea unui stagiu de practica destinat studentilor (in forme de exercitare a profesiei si SAJ).

– Organizarea unor servicii de consiliere si informare destinate avocatilor stagiari (integrare profesionala), avocatilor definitivi (organizarea activitatii – management, fiscalitate, contabilitate etc.) si avocatilor pensionari (programe sociale).

– Implementarea unor parteneriate existente intre Curtea de Apel Bucuresti si Tribunalul Bucuresti, in vederea organizarii unor activitati comune si a mentinerii si dezvoltarii facilitatilor pentru avocati.

– Editarea unei publicatii proprii a Baroului Bucuresti si crearea, in colaborare cu Biblioteca Nationala a Romaniei, a unei biblioteci virtuale pe website, actualizata in permanenta.

– Asumarea, de catre Baroul Bucuresti, a rolului de facilitator de comunicare intre tinerii avocati si formele de exercitare a profesiei, prin crearea unei platforme de recrutare a avocatilor pe website (cerere/oferta) si prin organizarea unor intalniri periodice intre avocatii interesati si formele de exercitare a profesiei.

6. Garantarea secretului profesional si a increderii in profesia de avocat, prin promovarea, cu sprijinul Uniunii Nationale a Barourilor din Romania si al autoritatilor publice, a modificarilor legislative care sa urmareasca:

– Calificarea in legislatia profesiei de avocat, ca motiv de nedemnitate, a incalcarii secretului profesional de catre avocat.

– Sanctionarea disciplinara a avocatului care, in orice procedura judiciara sau extrajudiciara, incalca secretul profesional, chiar daca prin aceasta beneficiaza de un tratament juridic favorabil din partea autoritatilor, cu exceptia cazurilor prevazute de lege.

– Informarea corpului de avocati despre orice incalcare a secretului profesional de catre membrii Baroului Bucuresti, in conditiile legii.

7. Combaterea exercitarii clandestine a profesiei de avocat, prin masuri de modificare a legislatiei primare si secundare privind profesia de avocat, precum si prin actiuni practice, constand in:

– Instituirea, ca motiv de nedemnitate, care urmeaza sa fie verificat la primirea in profesie si pe parcursul exercitarii acesteia, a faptei persoanei care a desfasurat activitatea de avocat in mod nelegal sau care, in calitate de avocat, a colaborat cu persoane care au profesat ilegal.

– Inserarea, in cadrul protocoalelor de colaborare cu instantele judecatoresti, parchetele si alte institutii publice sau autoritati administrative, a obligatiei de autosesizare si respectiv, a sesizarii organelor de cercetare penala cu privire la exercitarea fara drept a profesiei de avocat.

– Formularea de plangeri penale si actiuni in raspundere civila impotriva persoanelor care, fara a figura in Tabloul Avocatilor din Baroul Bucuresti, se prezinta sau sunt prezentate, cu acordul lor, ca fiind avocati.

Alte directii de politica profesionala

– Implementarea unor politici si directii profesionale privind: apararea profesiei, largirea sferei prestatiilor avocatiale prin promovarea unor proiecte in acest sens.

– Sustinerea secretului profesional al avocatilor, pastrarea confidentialitatii comunicarii in asigurarea asistentei juridice si formularea demersurilor legale in privinta oricarei reglementari care ar putea afecta secretul profesional.

– Luarea unei masuri de colaborare cu barourile nationale si cu Uniunea Nationala a Barourilor din Romania pentru ca, in conditiile bugetare nationale, sa creasca nivelul onorariilor pentru asistenta juridica asigurata din oficiu si in cauzele civile in care se acorda ajutor public judiciar.

– Sustinerea elaborarii de catre Uniunea Nationala a Barourilor din Romania a “Ghidului de bune practici” privind interpretarea si aplicarea unitara de catre organele profesiei a reglementarilor privind publicitatea profesionala, in vederea corelarii prevederilor legale cu orientarile contemporane in Uniunea Europeana.

– Intensificarea colaborarii cu Filiala Casei de Asigurari a Avocatilor si identificarea modalitatilor de diminuare a contributiilor pentru avocatii care nu realizeaza venituri.

– Informatizarea SAJ pentru evidenta, transparenta, obiectivitate, posibilitatea de intocmire a unor rapoarte si monitorizarea calitatii apararii in SAJ.

– Crearea unui sistem de plata a onorariilor din oficii prin virament direct in contul avocatului.

– Sustinerea reluarii activitatii desfasurate de Asociatia Tinerilor Avocati din Baroul Bucuresti, in vederea atingerii obiectivelor propuse si a diversificarii programelor.

– Identificarea unor noi modalitati de atragere a veniturilor prin punerea la dispozitie a spatiilor aflate in proprietatea Baroului pentru organizarea de conferinte, seminarii sau alte activitati economice, precum si prin regandirea distribuirii sumelor incasate de Uniunea Nationala a Barourilor din Romania din activitatile coordonate de aceasta.

– Cresterea autonomiei Baroului Bucuresti si initierea unui dialog constructiv cu celelalte barouri din tara, pentru a asigura promovarea reglementarilor profesionale adaptate Baroului Bucuresti.