McDonald’s a pierdul Big Mac în Europa. Avocatul care a oferit consultanță câștigătorilor

McDonald’s a pierdut exclusivitatea asupra mărcii Big Mac în Uniunea Europeană, în urma unei decizii luate de Oficiul UE pentru Proprietate Intelectuală (EUIPO), potrivit Reuters.

Decizia a fost luată pe 15 ianuarie, la capătul unei confruntări în justiţie între gigantul american McDonald’s şi compania irlandeză Supermac.

Supermac a depus, în martie 2017, o solicitare la EUIPO, prin care cerea ca gigantului McDonald’s să i se anuleze dreptul exclusiv asupra acestei mărci în Uniunea Europeană.

EUIPO a menţionat în motivarea deciziei sale de marţi că McDonald’s „nu a folosit cu adevărat” marca Big Mac pentru „bunurile şi serviciile pentru care a solicitat-o”.

Mai precis, marca „Big Mac” a fost depusă pentru o varietate de produse, dar nu a fost folosită decât pentru celebrul sendviş produs de McDonald’s.

Decizia EUIPO – care se aplică retroactiv, din 11 aprilie 2017 – nu este definitivă, iar compania McDonald’s are dreptul să facă apel.

În documentele depuse în instanţă, compania Supermac i-a acuzat pe cei de la McDonald’s de „McHărţuire”, spunând că gigantul american a obţinut dreptul de utilizare asupra mai multor mărci pe care nu le foloseşte, doar pentru a împiedica concurenţa să le utilizeze.

Hazel Tunney, partener la Tomkins & Co din Dublin, a oferit consultanta pentru lanțul de restaurante irlandez Supermac. Hazel a devenit avocat specializat in EU Design si Trade Mark in anul 2003. Cu un background in stiinte si drept, Tunney ofera consultanta in domenii precum agroindustrie, pharma, industria alimentara.