O noua firma de consultanta fiscala pe piata locala: Schoenherr Tax Bucharest

Schoenherr si Asociatii SCA isi extinde sfera serviciilor si in domeniul consultantei fiscale prin lansarea Schoenherr Tax Bucharest SRL, care va opera ca entitate juridica distincta, afiliata societatii de avocatura.

In urma integrarii practicii fiscale, avem acum instrumentarul adecvat pentru a oferi clientilor nostri solutii complete, asigurand o imbinare echilibrata a expertizei juridice cu cea fiscala. Dorinta noastra este de a oferi partenerilor nostri servicii juridice si fiscale integrate, dar si servicii fiscale specializate, de inalta tehnicitate si cu valoare adaugata mare, intr-o varietate de domenii cum ar fi: restructurarea afacerilor (M&A), planificare fiscala internationala, analiza si eficientizarea lantului logistic din perspectiva costului fiscal asociat, preturi de transfer, revizuirea proceselor si procedurilor fiscale din cadrul companiilor, revizuirea codificarii aspectelor fiscale in sistemele informatice, audituri si proiecte de due dilligence fiscale, planificarea si administrarea detasarilor internationale de personal, asistenta in obtinerea de solutii fiscale individuale din partea autoritatilor, asistenta pe durata inspectiilor fiscale si asistenta in solutionarea litigiilor fiscale” a declarat Sebastian Gutiu, Managing Partner Schoenherr si Asociatii.

Noua linie de servicii va fi condusa de Sebastian Gutiu, Managing Partner, si de Theodor Artenie, Oana Manuceanu si Mihaela Cristiana Popescu, care vor indeplini rolul de Directori executivi.

Theodor Artenie are 9 ani de experienta in servicii profesionale de afaceri, dintre care 8 au fost petrecuti in cadrul practicii de consultanta fiscala a unei firme Big4 din Romania. Principala sa arie de expertiza este consultanta in domeniul taxei pe valoare adaugata (TVA) unde a acumulat o vasta experienta atat in ceea ce priveste cadrul de reglementare romanesc cat si cel european. In timpul detasarii sale in biroul din Londra al firmei Big4 in cadrul careia a activat, Theodor a dobandit, de asemenea, o importanta experienta in coordonarea de proiecte fiscale transfrontaliere complexe.

De-a lungul anilor, Theodor a jucat un rol important in diferite initiative pentru modificarea și modernizarea legislației romanesti privind TVA in acord cu cerintele mediului de afaceri din Romania si cu cele mai bune practici ale UE. Portofoliul de clienti al lui Theodor include companii multinationale din diferite domenii de activitate: IT&C, energie, imobiliar, apărare, productie industriala, industria producatoare de masini si servicii.

Oana Manuceanu are o experienta de peste 11 ani in domeniul consultantei fiscale in cadrul uneia din companiile Big4 din Romania. Oana a coordonat o serie de proiecte complexe de consultanta fiscala, in special legate de planificarea si administrarea detasarilor internationale de personal, acoperind aspecte precum impozitul pe venit, asigurari sociale, cerinte imigrationiste, refacturarea cheltuielilor, implicatii privind sediul permanent, cerinte legate de legislatia muncii, aplicarea prevederilor conventiilor de evitare a dublei impuneri, precum si a Regulamentului European si tratatelor bilaterale in domeniul asigurarilor sociale. Expertiza ei acopera, pe langa implicatiile fiscale ce rezulta din detasarile internationale, si tratamentul fiscal al diverselor tipuri de venituri obtinute de persoanele fizice (venituri din salarii, investitii, activitati independente etc), analiza si optimizarea rezidentei fiscale, analiza fiscala a relatiilor contractuale incheiate cu persoane fizice si revizuirea taxelor salariale. Portofoliul de clienti coordonat de Oana cuprinde mari companii multinationale care activeaza in Romania.

Mihaela Cristiana Popescu a facut de asemenea parte timp de 7 ani din echipa uneia dintre companiile Big4. In cadrul acesteia, a oferit servicii de consultanta fiscala unui portofoliu larg de clienti in special din domeniul serviciilor financiare, imobiliar, IT, telecomunicatii, precum si din domeniul energetic. Mihaela are o experienta vasta in consilierea clientilor in probleme de fiscalitate locala si internationala, fiind specializata in arii precum impozitul pe profit, impozitul pe veniturile nerezidentilor si taxe locale.

Expertiza ei tehnica acopera, in special, proiecte de audit si due diligence fiscal, planificare fiscala internationala, restructurari (M&A), asistenta in structurarea tranzactiilor, asistenta privind impozitarea instrumentelor financiare sau proiecte de preturi de transfer. In egala masura, Mihaela a asistat cu succes societati comerciale rezidente si nerezidente in indeplinirea obligatiilor fiscale in Romania, precum si in demersurile in fata autoritatilor fiscale romane cu ocazia inspectiilor fiscale sau a obtinerii de clarificari privind interpretarea unor texte legislative.

Schoenherr si-a extins practica in domeniul taxelor si in Austria. Michaela Petritz-Klar, un avocat specializat in taxe cu peste 10 ani de experienta, s-a alaturat biroului din Viena al Schoenherr in luna aprilie. Michaela ofera servicii de consultanta fiscala in proiecte complexe de fuziuni si achizitii, divizari si reorganizari, precum si servicii de planificare fiscala internationala si litigii in domeniul fiscal. De asemenea, are o experienta bogata in ceea ce priveste aspectele de drept fiscal asociate restructurarilor corporative, finantarilor, pietei de capital, fondurilor de investitii etc.

Unul dintre cele mai importante obiective ale Schoenherr este sa acopere intreg spectrul de servicii juridice comerciale. Serviciile de consultanta fiscala de inalta calitate si complexitate ne recomanda ca fiind pe deplin capabili sa indeplinim cu succes chiar si cele mai dificile proiecte,” a mai declarat Sebastian Gutiu.