Oglinda, oglinjoara, cine are cel mai atractiv si util site din tara?

Publicatia on-line CEE Legal Matters, dedicata pietelor juridice din Europa Centrala si de Est, a selectat, pe baza unor criterii bine definite, cele mai atragatoare, utile, complexe si complete site-uri ale firmelor de avocatura din regiune, pe care le-a inclus intr-o sectiune intitulata “Top Site Award”. Romania a avut doua finaliste: Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen si Tuca Zbarcea & Asociatii. Castigator a fost ales site-ul celor de la NNDKP.

Iata mai jos criteriile de selectie si motivarea celor de la CEE Legal Matters in alegerea site-urilor celor 2 firme din Romania.

Modul in care o firma de avocatura se prezinta lumii, in incercarea de a face o impresie cat mai buna, reprezinta unul dintre ingredientele cheie ale succesului. Plecand de la aceasta premisa, CEE Legal Matters a introdus sectiunea “Top Site Award” pentru a incuraja si a recompensa acele firme ale caror site-uri ies in evidenta prin prisma mai multor aspecte. Site-ul constituie doar una dintre componentele care alcatuiesc reputatia sau brandul unei firme de avocatura. Este vorba, insa, de o componenta care, in ultimii ani, a cunoscut o dezvoltare remarcabila si a devenit un punct de reper in cazul majoritatii firmelor.

Site-ul reprezinta platforma on-line prin intermediul careia o firma de avocatura isi prezinta avocatii, succesele, clientii, ariile de practica si prin care incearca sa transmita acea unicitate specifica fiecarei firme in parte. In  realizarea “Top Site Award”, editorii CEE Legal Matters s-au concentrat mai putin pe ceea ce transmite site-ul unei firme si mai mult pe modul in care face asta. In acest sens, ei au incercat sa raspunda la o serie de intrebari: in cazul versiunii engleze a site-ului, limba este una profesionala si caracterizata de acuratete? Identificarea avocatilor, de la parteneri la asociati, este una facila? Avocatii respectivi pot fi contactati cu usurinta? Site-ul contine articole pe domenii de expertiza, dar si care sa trateze subiecte juridice actuale? Si, nu in ultimul rand, in ce masura site-urile respective favorizeaza usurinta in utilizare, calitatea continutului, nivelul detaliilor, dar si un anumit factor de creativitate, originalitate si substanta proprie?

Dupa ce au studiat site-urile mai multor firme de avocatura din Romania, editorii CEE Legal Matters au ales 2 finaliste, ale caror calitati distinctive le-au propulsat in fata celorlalte. Este vorba despre site-ul celor de la Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen (NNDKP) si al celor de la Tuca Zbarcea & Asociatii. Ambele site-uri prezinta elemente unice de design grafic, rezultat al atentiei indreptate inspre continutul pe care il ofera. De asemenea, ambele site-uri sunt interactive si, prin textul care defileaza prin fata ochilor, transmit sentimentul dinamic al practicii si succesului celor 2 firme. Prin grafica si culoarea rosie a temei alese, prima pagina a celor de la Tuca Zbarcea & Asociatii transmite un sentiment de miscare si energie. Pagina “verde” a celor de la NNDKP ilustreaza pensula unui artist, o metafora explicita legata de realizari si stil. Totodata, pe pagina celor de la NNDKP  se gaseste si un material video cu o durata de 6 minute si jumatate, care prezinta istoria firmei intr-un mod concis si precis.

Castigator a fost ales site-ul celor de la NNDKP. Printre criteriile care au stat la baza alegerii sale in aceasta pozitie se numara profunzimea si bogatia detaliilor afisate. Astfel, fiecare link ofera o abundenta de detalii profesionale, care transpun, in mod egal si eficient, amploare si substanta.

Irina Melecciu, director al departamentului de marketing si business development al NNDKP, a declarat: “Rebrandingul site-ului, in 2008, a fost un rezultat al auditului de brand si parte a consolidarii identitatii firmei. Ne-am dorit sa cream un instrument on-line care sa contina informatii relevante, complete si actualizate, care sa poata exprima, intr-un mod cat mai prietenos si mai usor de utilizat, valorile noastre, si, totodata, care sa comunice clar beneficiile clientilor. Am considerat, de asemenea, ca este esential sa oferim detalii cu privire la avocati, la serviciile juridice si fiscale integrate furnizate, la ariile de practica si expertiza in zona industriei, dar si sa oferim, in acelasi timp, actualizari utile din piata juridica, articole, perspective de cariera, cu o aplicatie on-line, si informatii despre afilierile noastre internationale”.

Site-ul finalist al celor de la Tuca Zbarcea & Asociatii isi mentine designul unic de la pagina la pagina, pe masura parcurgerii acestora, de la stiri si arii de specialitate, pana la avocati. Alina Pintica, Chief Marketing and Communications Officer al Tuca Zbarcea & Asociatii, a declarat ca intentia site-ului este aceea de a consolida strategia de branding a firmei de avocatura si de a sustine valorile sale de baza: profesionalismul, deschiderea, performanta, accesibilitatea, prietenia. “Site-ul a fost conceput pentru a oferi informatii interesante si bine structurate, intr-un mod interactiv si usor de utilizat. Estetica sa nu a fost prioritara, insa am fost constienti ca aceasta a avut un rol major in transmiterea valorilor de mai sus. Ne-am propus sa aplicam o interfata vizuala care sa ofere, in primul rand, acces intuitiv la toate informatiile si instrumentele disponibile pe site”.