"Daca platesti in alune, te alegi cu maimute"

Saptamana trecuta, Chambers Europe a prezentat in cadrul unei ceremonii ce a avut loc la Amsterdam premiile pentru cele mai de succes case de avocatura din Europa. Pentru ca legalmarketing.ro este partener exclusiv Chambers Europe in Romania, am aflat ca cercetarile Chambers merg mai departe de rezultate financiare si estimari si se opresc si chiar si asupra laturii umane a avocaturii.

Chambers a alcatuit, astfel, un top al celor mai amuzante citate pe care le-a obtinut de la clientii celor mai importante case de avocatura, sub titlul: “Cele mai bune citate obtinute din cercetarea Europe 2012. Vrei sa stii ce spun cu adevarat clientii despre tine?”.

Daca unele dintre ele se refera la latura profesionala  – „imi place faptul ca sunt oameni simpatici, este un lucru rar in meseria lor” sau „conducerea este plina de mosi plictisitori, dar firma are o atitudine tanara si progresista”, altele tind sa ofere un oarecare insight la strategia fiecarui client in parte in ceea ce priveste colaborarea cu avocatii: „cred ca din punctul nostru de vedere este interesant sa nu intram in contact cu prea multi avocati”. De asemenea, unele citate tradeaza si specificul local al zonei: „incercarea de a face afaceri in Italia este eroica”.

„Poate sa bea o sticla de vin in 15 minute!”, „batran!”, „un inger al mortii” sau „o persoana plictisitoare cu care nu ti-ai dori sa petreci un weekend”. Acestea sunt cateva dintre descrierile care au reiesit din interviurile Chambers.

Totusi, clientela feminina pare sa aprecieze mai mult o alta latura a unui avocat de succes: „arata ca un star de cinema, are un par blond-argintiu care radiaza si un zambet pana la urechi care genereaza multa siguranta, incredere si bunavointa din partea lui…”

Cele mai savuroase citate sunt, insa, cele din categoria „referinte din lumea animala”, de exemplu: „ataca precum o turma de elefanti raniti” sau „daca platesti in alune, te alegi cu maimute”.