Ernst & Young identifica ecuatia talentului

Organizatiile se confrunta cu provocari majore in dezvoltarea si implementarea de strategii eficiente de management al talentelor, in contextul mediului economic volatil din prezent. Aceasta provocare devine extrem de acuta in cazul companiilor care continua sa se extinda pe piete noi, explica ultimul raport lansat de Ernst & Young – Growing pains: companies in rapid-growth markets face talent challenges as they expand. Studiul identifica ecuatia talentului si explica de ce managementul talentelor a devenit una dintre zonele importante de risc in dezvoltarea organizatiilor globale de astazi.

Cercetarea Ernst & Young arata ca, in provocarea de a integra managementul talentelor in strategiile lor de mobilitate la nivel global, majoritatea marilor companii intalnesc patru mari provocari in identificarea talentelor si au la indemana patru tipuri de actiuni imperative pentru un management de succes al acestora.

Prima provocare majora o reprezinta faptul ca echipele de top management nu au suficiente cunostinte despre cultura locala a pietelor tinta si nu inteleg pietele globale. Doar unul din cinci manageri este de parere ca firma in care lucreaza atinge echilibrul optim intre talentele locale si expati pe pietele internationale.

A doua provocare este lipsa unei structuri de recrutare din intern, fapt ce forteaza in mod frecvent companiile sa recruteze personal de la alte organizatii. Aceasta abordare reprezinta o practica putin apreciata de catre managerii operationali (30%), releva acest studiu.

O a treia problema o reprezinta dificultatea in a retine si recompensa angajatii cu performante de top din diferitele piete. Aceasta practica este considerata dificila, deoarece oferirea de stimulente adecvate angajatilor dintr-o cultura, i-ar putea descuraja pe altii. Doar 20% dintre respondenti considera ca firmele lor sunt eficiente in evaluarea si recompensarea performantelor deosebite in diferite piete si doar 23% percep compania ca fiind eficienta in retinerea talentelor lor cheie de la nivel global.
.
Ultima problema punctata de studiul Ernst & Young este accea ca liderii din top management si managerii au opinii contradictorii in privinta managementului talentelor. Astfel, liderii din top management considera ca recrutarea locala din noile piete internationale are un nivel de prioritate foarte scazut comparativ cu managerii (16%, fata de 33%). Pe de alta parte, exista perceptii care difera semnificativ in privinta eficientei companiei in managementul talentelor. Doar 19% din respondentii din top management considera compania eficienta in recompensarea performerilor de top din diferitele piete (comparativ cu 26% din managerii de nivel ierarhic inferior) si doar 13% considera compania eficienta in alinierea strategiilor de business cu obiectivele de performanta ale individului.

Studiul mai cuprinde si doua directii importante ce se desprind pentru multinationalele in plina dezvoltare. Prima este aceea ca masurarea si relevanta unitatilor de masura folosite sunt importante. Cifrele reprezinta intotdeauna certitudinea unui limbaj inteles de oricine, iar un singur set de unitati de masura poate ajuta firmele sa compare managementul talentului de la o regiune la alta si poate stabili o stacheta, chiar daca imperfecta, de masurare a performantei. A doua este ca, fara o cultura organizationala comuna, cifrele nu mai au niciun sens. Trebuie sa existe o misiune unica pentru intreaga organizatie si o abordare unitara, la care sa poata adera oricine din organizatie, fie ca este din Indonezia, Indiana, China sau Canada. Acesta este liantul care tine impreuna marile companii.

Studiul Growing pains: companies in rapid-growth markets face talent challenges as they expand  a fost realizat de Economist Intelligence Unit pentru Ernst & Young in perioada martie-aprilie 2012, pe baza unui sondaj efectuat  pe un esantion format din 810 directori executivi din toate pietele importante cu crestere rapida. Respondentii provin din companii din 35 de piete cu crestere rapida si 21 de sectoare. 53% dintre respondenti sunt directori generali, directori financiari sau alti executivi. 44% dintre companiile intervievate au raportat venituri de 1 miliard de dolari sau mai mult.